Книгите могат да бъдат опасни.

Най-добрите трябва да носят етикет

"Това може да промени живота ви"

Хелън Ексли

ХЕМИ-СИНК – Отвъд границите на възприятието







Какво е Хеми-Синк?

През 1958 година един преуспяващ американски бизнесмен, собственик на рекламна корпорация и автор на над 40 забавно-развлекателни радио програми, доста популярни в Ню Йорк по онова време - се сблъсква с нещо необичайно и плашещо. Името на този човек е Робърт Алън Монро. А онова, което му се е случило през лятото на 1958 година било в пълно противоречие с неговите убеждения на средностатистически американец. Един уикенд, след обичайния семеен обяд, г-н Монро буквално започнал да се носи из въздуха, вън от материалното си тяло. Случилото се не било по време на спане и затова Робърт Монро не можел да го приеме просто като съновидение. Феноменът започнал да се повтаря почти всеки ден и след обстойни медицински и психиатрични прегледи станало ясно, че г-н Монро няма тумор в мозъка и не страда от умствено разстройство... а онова, което му се случвало, било вече описано в окултната литература като “астрална проекция”. Самотата и страхът, предизвикани от неизвестността - били огромни. Никой по онова време не можел да даде смислено обяснение на този феномен: за западната наука бил непознат, а мистиката и суеверията не били по вкуса на 42-годишния прагматик и бизнесмен Робърт Монро. Изминала цяла година и в резултат на около четиридесет внимателно осъществени опитности извън тялото, страхът скоро се стопил, за да бъде заменен от любопитството.







Година по-рано, през 1957 година, Робърт Монро започва да работи върху аудиопродукт, предназначен за обучение на хора по време на сън. В своята радио лаборатория той изпробва върху себе си различни честоти на звука. В резултат на това започват пътуванията извън тялото, които продължават повече от 35 години. Впоследствие Робърт Монро създава институт за приложни науки и патентова своето откритие за пряката връзка между състоянията на сън, концентрация и будност и различните звукови чистоти, които се пускат през слушалки в лявото и дясното ухо.

Пътуване извън тялото Преживяното от Робърт Монро всъщност не е необичайно, ако съдим по резултатите от социологическо проучване, според което 20 % от американците са имали такъв тип опитност, а аз лично съм чувал човешки истории за подобен тип преживявания и тук, в България: при болнична упойка, при клинична смърт или просто по време на следобедната дрямка, когато човек изведнъж осъзнава, че наблюдава тялото си отстрани. В повечето случаи ние се стремим да омаловажим или забравим тези преживявания, за да си нямаме проблеми с психиатрите, с близките, с приятелите или просто с представите за реалността, които сме възприели. А и в 90% от случаите тези инцидентни напускания на физическото тяло са абсолютно неконтролируеми и случайни, и бързо биват забравяни.

Постепенно Робърт Монро се научава да контролира и сам да направлява пътешествията си отвъд физическия свят. В тези пътувания той посещава странни, непознати и далечни места, среща се със загадъчни същества от светлина, с други енергийни системи, както и с хора, населяващи отвъдното. Робърт Монро и екипът около него се заемат с нелеката задача да изнамерят технология, чрез която да е възможно повече хора да се убедят в това, че душата оцелява след физическата смърт.

През 1967-68 година психологът Чарлз Тарт пръв от хората на науката се осмелява да изследва необичайните състояния, в които можел да изпада Робърт Монро. При лабораторни опити внимателно е измерена мозъчната активност - оказва се, че в състояния на пътувания извън тялото полукълбата в мозъка работят в синхрон, тоест биоелектрическите им импулси са с приблизително близки амплитуди.

В края на 70-те години екипът около Робърт Монро прави революционно откритие в сферата на аудиотехнологиите. Те наричат изобретението си “хеми-синк” (hemispheric synchronization) и го патентоват в САЩ. Доколко е революционно говори фактът, че веднага след това американските тайни служби го използват в програмите си за психически шпионаж срещу Съветския съюз. Вероятно мнозина не знаят, но по онова време и двете свръх сили влагат колосални суми в изследванията на психичния потенциал на човека и възможността чрез “парапсихологически” способности да се измъкват технологичните и военни тайни на противника...

Идеята на Робърт Монро е проста, но гениална - чрез звукова симулация да се научи мозъкът да работи синхронично. Принципът е приблизително следният: ако в лявото ухо се пусне звук от 500 херца, а в дясното - от 504 херца, мозъкът отговаря на този звуков стимул с електроимпулс, равен на разликата между звуковите честоти в лявото и дясното ухо, тоест с 4 импулса в секунда едновременно в двете мозъчни полукълба. През 70-те години на 20-ти век няколко учени в САЩ, независимо един от друг, достигат до заключението, че този тип аудио стимулация би могла да бъде използвана успешно за предизвикване на желани състояния на съзнанието - сън, концентрация, бодрост и т.н.














 Клинични изследвания в тази област показват, че синхронизирането на мозъчната дейност води до подобряване на паметта, засилване на имунната система, преодоляване на вредните зависимости, подобряване на съня, лечението на неврозите, засилване на пси-способностите...

Пояснявам, че в случая не става въпрос за нещо кой знае колко необикновено. Човешкият мозък нормално влиза в ритъм на синхроничност по за няколко минути дневно. Много учени смятат, и то не без основание, че гениалните открития в историята на човечеството са плод на такъв тип мозъчна дейност, когато интуицията и вдъхновението на дясното полукълбо работят в хармония с логиката и аналитичността на лявото.


Системата за Живот на Земята


Докато продължава търсенето на липсващото Основно, ние като посетители и участници в Системата за Живот на Земята можем сега да оценим и съберем наученото от нас така, че да можем по-добре да направим преглед и тогава да тръгнем по пътя напред. Нашият Различен Мироглед започва да укрепва, но все пак въпросът отново възниква: Защо се безпокоим? Защо продължаваме трудното пътуване, когато просто, можем да се отпуснем удобно в подходяща система от убеждения?

По-късно ще видим дали пътуването ще ни поднесе своята награда. В настоящия момент нека се огледаме къде се намираме и какво открива нашият Различен Мироглед:

Системата за Живот на Земята, независимо от всичките си недостатъци, е една изискана машина за обучение. Тя съсредоточава вниманието на всеки един от нас поотделно върху широко разбиране на енергията и вместо това контрол и манипулация, които най-общо не са на разположение, освен чрез конструирана околна среда, като време-пространство. Системата за Живот на Земята е комплект от инструменти, а ние се научаваме да ги използваме.

В Системата за Живот на Земята ние научаваме мерките. Средата е поляризирана и са възможни сравнения. Ние разбираме какво е горещо и студено, силен и слаб, гладен и сит, бърз и бавен, тъжен и весел, мъж й жена, приятел и враг, любов и омраза — списъкът продължава.

Ние се запознаваме с приложенията на енергията по един полезен начин в много различни форми. Ние работим с физическата енергия едновременно вътре и вън от нашите тела. Ние преживяваме и насочваме умствената енергия без въобще да познаваме подробно как, защото това става съвсем естествено за нас.

Прилагайки нашето Човешко Съзнание, ние се научаваме да създаваме по начини и методи, които не знаем, че съществуват, защото те са уникални за време-пространството, а някои са особени и валидни само в тази система и не съществуват никъде другаде. Те обезпечават широки пространства на изява, която не подлежи на описание.

По подобен начин ние се научаваме да се възхищаваме на красотата. Откриваме я в незначителния камък, във величествената ела, в гръмотевичната буря, в океанската вълна, в нежно, изречената дума, в обагрения с облаци залез в пълзящия към небето небостъргач, в музикалния акорд, в скока на леопарда — и отново списъкът е безкраен. И най-вече го откриваме в това, което другите хора мислят и правят, в техните и нашите чувства. И ние се научаваме да се смеем и радваме.

Всяко отделно нещо, на което ние се научаваме, независимо колко дребно или очевидно е, има безкрайно значение Там — извън време-пространството. Това напълно се разбира, когато някой се запознае с образователния процес на Системата за Живот на Земята, да бъдеш човек, който „живее“ Там. Тогава вие знаете, а не само вярвате, че си струва да се плати всяка цена, да бъдеш човек и да се учиш.

А сега, за да изпълните най-голямата промяна във вашия мироглед и да осигурите една проста и разбираема цел за съществуването тук в Системата за Живот на Земята, има нужда от специфичност. Това включва да се вгледаме отблизо в нещо уникално за Човешкия Разум — в нашия мисловен процес.


Мисловният ни процес


 Съвременните теории твърдят, че освен нашата животинска дейност мисленето ни е разделено на две основни категории, които ние идентифицираме като ляво и дясно мозъчно полукълбо. Имайте предвид, че това идентифициране е само символично и разделението съвсем не е така ясно.

Процесът на лявото ни мозъчно полукълбо е частта от нас, която върши нещата. Тя е интелектуалната, аналитичната област на действие. Тук се намират нашите математически и говорни центрове, нашето логическо мислене, научните ни методи, Организационните ни таланти и способност за обучение и много повече. Именно дейността на лявото мозъчно полукълбо ни прави различни от животните. Тя е източникът на нашия оптимизъм, че мога да го направя.

Дясното ни мозъчно полукълбо е точно обратното. От него идват способностите ни за възприемане на формата и пространството, красотата, интуицията, чувствата, плюс всичко друго, което лявото полукълбо на мозъка не може да разбере и категоризира, включително любов, приятелство, вдъхновение и т.н. Дясното мозъчно полукълбо се ужасява от идеята, че произведената от лявото полукълбо формула може да се използва за количествена и качествена оценка на любовта и приятелството. Това е свещена територия на дясното полукълбо. И — парадокс — нашето дясно мозъчно полукълбо е генераторът на нашите отрицателни чувства.

Повечето от съвременните теории твърдят, че нашето човешко съзнание трепти напред-назад между лявото и дясното полукълбо на мозъка при възникването на различни ситуации в ежедневието ни. Когато извършваме изчисления, доминиращо е лявото полукълбо. Когато слушаме музика, надделява дясното. Изявата е върховна, когато лявото и дясното полукълбо мислят заедно, унифицирано, синхронизирано.

Нещо като културна подмолна война продължава от векове, за да излезе на повърхността едва в последните години. Хората, при които доминантно е лявото мозъчно полукълбо, смятат, че тези, при които надделява дясното полукълбо, са основно неспособни да съществуват в Системата за Живот на Земята и се стремят да гледат на тях с презрение и недоверие. Онези пък, при които доминантно е дясното мозъчно полукълбо, смятат другите за хора без въображение, тъпи, свръхматериални безчувствени и с недостиг на „духовни стойности“.

Време е да обявим мир в тази битка и да осветлим правилно това опасно неразбиране.

Нашата най-главна цел, освен да се учим чрез преживяното, докато сме хора, е да постигнем и развием това, което наричаме интелект: съзнанието на лявото мозъчно полукълбо. Не се нуждаем да действаме по подобен начин със способностите на дясното си полукълбо, защото вече си ги имаме. Ние си ги носим с нас, те някак си са ни вродени.

Именно способността на лявото полукълбо е от изключително значение, когато отиваме дай се връщаме от Там, извън време-пространството. Именно лявото полукълбо премахва ограниченията за нашето развитие, които са съществували преди да се появим тук. Само дейността на лявото полукълбо може да превърне неизвестностите в Познания, да премахне страховете, да увеличи опитността, да открие нови хоризонти, да разчисти отказа на фалшивата система от убеждения. Лявото полукълбо приема всяка идея, информация или вдъхновение, което се поражда от или чрез дясното полукълбо, и го пуска в действие. По всеки стандарт нищо значимо не може да стане действително, освен ако и докато лявото полукълбо не надделее.

През хилядолетията дясното полукълбо не се е променило. То не се е развило или усъвършенствало. То е същото, каквото винаги е било. Обратно на него, лявото полукълбо на мозъка стабилно се е усъвършенствало или по план, или от необходимост. През миналия век това развитие е станало по експоненциална крива, не само у един или два индивида, а направо у милиони хора през периода. В днешно време левият мозък задълбочено е изследвал феномена време-пространство й сякаш са останали съвсем малко области за проучване без рециклиране и повтаряне. Енергийните полета там са узрели за изследване. Но съвсем естествено левият мозък не може сам да се включи в конструктивно остойностяване и приложение. Десният мозък го насилва да направи това — и десният мозък е отговорен.

Онова, което се е случило, е, че лявото полукълбо напълно е укрепнало и е оправдано за това в предоставянето на методи за оцеляване в Системата за Живот на Земята и затова се съпротивлява на всеки и всички, които могат да окажат влияние или да прекъснат процеса. Това, което става извън време-пространството — Там, не може да бъде изчислено с обичайните стандарти на Системата за Живот на Земята. И нещо по-важно, оказва се, че информацията, която пристига от Там, няма никаква стойност за жителите на Системата за Живот на Земята. Само когато лявото ни полукълбо признае, че такова познание е най-жизнено необходимо средство за развитие Там, ще се генерира специфичен интерес.

Нашият Различен Мироглед включва най-категорично най-зрелите таланти на лявото ни полукълбо. Както вече бе казано, ние дойдохме тук, за да постигнем това. Хората с доминиращо дясно полукълбо намират, че е трудно, ако не и невъзможно, да го приемат.

Понеже е господарят, дясното полукълбо често, принуждава лявото да действа по начин, който се стреми да разруши хиляди години на еволюция. Междувременно нашето ляво полукълбо продължава да събира използваемите идеи й вдъхновения от дясното й ги превръща в нещо стойностно. То толерира непродуктивното дясно полукълбо и създадените от него модели, докато те не влязат в правия път. То също трудно изкривява някои модели на дясното полукълбо, за да ги възвърне към оцеляващо хищническата организация на Системата за Живот на Земята.

За нашия Различен Мироглед има две определения:

Ляво мозъчно полукълба = Човешки Разум, модифициран от Системата за Живот на Земята.

Дясно мозъчно полукълбо — Изразяване на Личностната ни Същност, нематериалната част от нас, която е извън времето недокосната и без да й е оказано влияние от Системата за Живот на Земята.

Въпросът е и дясното, и лявото мозъчно полукълбо да бъдат доведени в едновременно и синхронно действие, като заставяме лявото да взима все по-голямо участие в дейността Там. Никога не бихте занемарили едното заради другото.


Основни насоки 


След като вече всичко си е по местата, можете да решите, че следващото ще ви бъде от полза:

1. Винаги знайте и помнете, че вие сте „повече от физическото си тяло“. Това ще ви предостави мигновена перспектива за всякаква дейност в Системата за Живот на Земята. Агонията става поносима, екстазът — по-задълбочен. Възникналите на места страхове се изпаряват.

2. Запознайте се и контролирайте нагона си за оцеляване. Използвайте го, вместо да му позволявате той да използва вас. Ето и няколко предложения:

а) Една част от формулата (Физически живот == Добро) е нужна за Системата за Живот на Земята и е приемлива по време на вашия престой. Другата част (Физическа смърт = Лошо) можете да отстраните, защото ще я познаете по-добре;

б) Помнете, че крайната ви цел не е физическото оцеляване. По този начин, докато е валидно, че вие сте тук, за да свършите определени неща, че съществуват и дейности, които вие трябва да извършите, за да сте тук, вие не трябва да сте отчаяни. Могат да възникнат нещастни случаи, но вие не можете да загубите, вие вече сте имали опитността да бъдете човек;

в) Сексуалният възпроизводствен нагон, е най-силният животински инстинкт в Системата за Живот на Земята. Предназначен специално за физическо оцеляване на създанията, той контролирали е манипулиран да контролира повечето аспекти на човешкото поведение. Наслаждавайте му се, но няма нужда да живеете и умирате заради него. И се наслаждавайте на действията заради онова, което те са, поддавайте се само с ваше знание;

г) Физическите неща (материали, храна, инструменти, играчки) са чудесни за местна употреба, но притежаването е всъщност само временно удобство. Вие не само не можете, но и няма да искате да ги вземете с вас — дори и физическото си тяло.

3. Поддържайте преходното си положение. Вие сте човек по ваш избор в най-точния смисъл на думата. Това право на избор остава в сила по време на вашето посещение. Можене да опаковате опитността си и да отидете когато и където пожелаете, без цензура или наказания от всякакъв източник или вид. Ако Човешкият ви Разум е задоволен, вие ще го направите, независимо от местен навик или нечие усилие. Пристрастените към Системата за Живот на Земята вероятно няма да разберат, но това си е техен проблем.

4. Наслаждаващи се на живота си в Системата, направете максимални възходите и паденията си — но не се пристрастявайте. Издигнете се над яростта за това как работи системата, за очевидните несправедливости, нечестните преимущества, бруталността, безсърдечността, измамата. Този свят по план е хищнически, но той е изключителен учебник.

5. Тренирайте Човешкия си Разум толкова пълноценно, колкото е възможно, като знаете, че това е само упражнение. Стройте красиви сгради, разрешавайте „проблеми“, миришете цветята и наблюдавайте залезите, композирайте музика, изследвайте „тайните“ на материалната вселена, вкусете входящата информация от петте щ сетива, поглъщайте нюансите на близко приятелство и ситуации, чувствайте радост и мъка, смях и съпричастие, съчувствие — и напъхайте цялата си емоционална памет в пътната си чанта. 6. Най-важното, позволете на Вашия Човешки Разум да търси, преживява и да прибавя, към Вашия поток от съзнание, когато и където да го усетите. Пийте го, наблюдавайте, но бъдете нащрек за тенденцията да го обичате, дължаща се на спомена за Дома вътре. Пазете се от илюзии и споразумения, които понякога правят трудно подреждането на истината в средата на Системата за Живот на Земята.

7. Вашият Човешки Разум има естествена й нормална склонност да се опитва да прави неща в Системата за Живот на Земята по-скоро по начин, към какъвто е привикнал Там. Историята е пълна с такива опити, но накрая системата винаги побеждава. Ръбът може и да е протрит, но хищническият анимализъм просто се връща, понякога малко по-прецизен отпреди, но винаги надделява. Това не означава да не се опитвате в проявата на Човешкия си Разум, а е възможно дори да промените част от него, но вие никога няма напълно да го промените. Ако постигнете цялостно преразглеждане; системата няма и не би могла да съществува. Макар че кой знае колко дълго все пак ще съществува тя?

Всички горепосочени точки са Познания за другите и са лесни за проверка от ваша страна чрез директна логическа дейност на лявото ви полукълбо по всеки въпрос или убеждение. Затвърдете вашия Различен Мироглед, като го доказвате за себе си и единствено за вас самите.


В този момент темата за Системата за Живот на Земята изглеждаше завършена, но не бе. Друга част от мен, която познава задълбочено от различен аспект Системата за Живот на Земята, изисква да бъде изслушана:

… Бе дълъг преход през гората, докато стигнем океана. По пътя бе тихо, освен бръмченето на насекоми и понякога крясък на гарван във високите дървета, Само лекото пращене на сухи листа в буйната трева говореше за дребни създания, ако някой се заслушаше внимателно. Под свежия аромат на растящата зеленина се напластяваше дълбокият мирис на влажна земя и загнила растителност, и двете — леки сигнали за развиващия се жизнен процес.

Духаше слаб вятър, докато мекият тътен на вълната постепенно нарастваше. После гората свърши й сиво-зеленото море се разпростря до хоризонта. Величествени кули от къдрави облачета плуваха над главите ни в чистото, ясно и синьо небе. Тревистият бряг, където започваше белият плаж, ни канеше без съпротива да се отпуснем и легнем, за да, отдъхнем. Вълните бяха нежни и спокойни. Бризът — хладен и мек, слънцето — топло и свежо.

Всичко се свежда до това — началото й краят — вечно продължаващият период от време. Тази жива маса от въздух, вода и земя — която взима и която дава, която произвежда.

Това е нещо повече от познание, повече от съзнание, повече от преживяване. To e повече от интелигентност, знание, истина и разбиране. Цялото е много по-голямо от сумата на отделните части.

Това е великолепен процес на обучение. Да се научиш да отделяш това от онова, различията и сравненията: горещо от студено, светлината от мрака; шума от тишината, силата от слабостта, болката от удобството, тънкото от дебелото, грубото от нежното, равновесието от нестабилността.

Там се научава причината и следствието, действието и противодействието, цена и плащане, власт и отговорност. Признава се и правото на избор: да спреш или да тръгнеш, да държиш или да отпуснеш, да потънеш или да плуваш, да се смееш или да плачеш, приятел или враг, награда или отмъщение, успех или провал, победа или загуба, организация или хаос.

Така се научаваш да мислиш: да координираш, да пресмяташ, да оценяваш и общуваш; да помниш, свързваш, планираш и да имаш идеи; да мечтаеш, създаваш, да вярваш, да се надяваш и да знаеш. И способността да преживяваш и изразяваш чувства: радост и екстаз, мъка, съпричастие, самота, взаимност, добродетелност и раздразнителност, както и възхищение от красотата на формата и движението.

В това е научаването да се учим: думи и числа, писане, правене на опити, познание и мъдрост, предавани от родител на дете, от поколение на поколение, без травма от възстановяването. Учене да се създават системи, закони и правила, които дават сигурност, че това учене ще продължи и ще се разширява.

И всичко това е там — близо до гората. То е в зреещите житни класове, в говедата, в мултимилионните редове от хранителни растения и в заводите, които преобразуват веществото в по-удобна за употреба форма. То е и в многото различни подслони, наречени домове, високите и стройни кули, устремени към небето, моторните превозни средства, заместващи тялото, корабите, плаващи около света — над и под океанските вълни, крилатите носачи, които чертаят бели линии в небето, и металическите птици, реещи се в небето, които обикалят около земното кълбо стотици, хиляди километри над неговата повърхност и всеки донася неизброимо количество информация всяка секунда, ден и нощ. То е също и в невидимата, макар и измерима, мрежа от контролирана радиация, която служи за общуване и локално намиране на посоката.

А има и нещо повече, например усилване на възприемането с помощта на лещи и огледало и електронните уши за търсене на сигнал във вселената, само един сигнал за смекчаване на самотата, търсене през звездите, съзвездията, галактиките, новооткритите мъглявини и черни дупки. Ето и нелогичното упование встрани от нашата синя планета до близката луна, където в праха бе оставен неизличим отпечатък. Ето и странстването и разказите на набедени изследователи да разглеждат и се приземяват на други планети и оттам да се придвижват към тъмнината на дълбокия космос.

Научаваме също за постоянното разгръщане на моделите, които някога изглеждаха ненакърнени, в земя, въздух и вода: на сплави, компоненти, елементи, атоми, молекули, ядрени частици, радиация и форми на вълната; на гравитацията, инерцията, момента, центробежната сила, поляризацията; на органичната и неорганичната природа, живите материални структури и техните процеси.

Учим за изследването на разум и създател; за вярата, спането и сънищата, проникновенията и виденията, философии и системи за убеждение.

Учим също и Любов.

Тогава това е удивителният пакет от постижения през хилядолетията на еволюционно усилие, което с лекота, но триумфално можем да носим при нашите далечни пътувания в отвъдното; наследство с неоценима стойност, което ще бъде остойностено и приложено Там.

Въпреки че… и все още… между облаците и глъчката има едно неприятно чувство за липсващ фактор, жизнено значим. Обърнете внимание, появява се малко личице между огромната маса от други знания. То е оформено не толкова като човек, а повече като маймуна. Очите греят от чувство.

То е там, цялото е в очите. От безкрайността на безвремието, носителят на първата искрица интелигентен разум, предтечата поглежда и наблюдава с тиха гордост и радост, с благодарност и възхищение, но не и с пълно разбиране, с благоговение нарастването на искрата. Това е прародителят на блудния син.

Ето тук, видян чисто и ясно, е един липсващ фактор — животинската основа. Нищо от това не би се случило, ако не беше неговото присъствие и обезпечаване. Това е било живото доказателство, от което да учим, осигурявайки мършата за консумация, млякото за пиене, кожите за топлина, по-силният гръб за споделяне на бремето, газта за осветление, бижутата и амулетите от бивни и рогове. Съществувала е също лоялност и форма на приятелство, докато е имало някои, които са открили, че голата човешка кожа и животинската си приличат и са развили по-нататъшните пътеки на разбирането далече извън всякаква представа.

Животинската енергия била движещата сила зад искрата. Тя е предоставила не катализатора, а нуждата, мотивите и суровата физическа сила. Тя не трябва да се крие или обезличава, но да се включи топло и сигурно като основен пласт от сърцевината, без която нищо не би се случило. Трябва да я извисим с гордост, така че всички да знаят.

И знаейки това, малкото личице се усмихва леко, нежно и дори с копнеж, а после изчезва.

Време е да продължим. Връщането назад по пътеката през гората е изпълнено с поздравления. Катеричка на ниско клонче гледа надолу и цвърчи. Тъмнозелена муха кацва на ръката и се наслаждава на нежното погалване с пръст. Три костенурки застават настрани и наблюдават с любопитство, но без да се безпокоят. Сива лисица обикаля по пътеката и сяда долу в нерешителност къде да насочи вниманието си. Дрозд се спуска бавно надолу настанява се на рамото и чурулика нежно в ухото, докато приближи края на гората. С последно почукване по бузата той раздвижва крилата си и се връща на средните клонки.

Сбогом, приятели мои: Но аз непременно ще ви взема с мен.


Припомняме и преразглеждане

На този етап ми се струваше благоразумно, преди да продължа напред, да потърся нова посока и отсъстващото Основно в областта, където изразходвах голяма част от усилията си. Все пак аз бях свързан дълги години с тази работа за лявото и дясното мозъчно полукълбо. Съществуваше ли нещо, което бях пропуснал — нещо, което дори да не отговори на въпросите, би могло да посочи пътя? Може би преразглеждането на онова, което сме правили, а и все още правим, ще бъде от полза.

Споменах и преди за моето първо пътуване извън тялото през 1958 година, което преобърна живота ми. По това време Отделът за Изследване и развитие на корпорацията, ръководена от мен, чиято специалност бе производството на звук за радиопрограми, бе създал ефикасни методи, с помощта, на които звукът можеше да се използва за предизвикването на сън, лесно и приятно. През същата година бе направено откритие, което промени цялостната посока на изследването и вероятно на самата корпорация. Определени модули на звука създаваха различни състояния на съзнанието, които не бяха обичайни за човешкия мозък.

През следващите десетилетия различни изследователски програми непрекъснато прибавяха допълнителни потвърждения за ефектите, произвеждани от тези състояния, и за специфичните звукови комбинации и честоти, необходими за целта. Бяха открити методи и техники, даващи възможност ни индивида да поддържа и контролира различни модели на съзнанието. За допълване на изследователските усилия през 1971 година бе създаден институтът „Монро“. По-късно Институтът стана независима образователна и научна организация. Благодарение на сътрудничеството и приноса на стотици специалисти и доброволци, включително учени, лекари, психолози, преподаватели, компютърни програмисти, изпълнителни сътрудници, художници и много други, сега Институтът е международно признат за работата му в тази област.

Би трябвало да е ясно, че първоначалната работа и разходи за изследователската дейност не бяха посветени на подобряването на човешкия род, нито пък бяха предназначени да усъвършенстват някоя част от научното общество или света като цяло. Това просто бе опит за контролиране на учебния процес по време на сън, а по-късно да се вникне в отношенията между мозък, разум — тяло и съзнание като феномени. И така чак до днес не бяха публикувани никакви академични трудове. Ортодоксални научни методи, макар и използвани, когато бе приемливо, често пъти бяха игнорирани, щом се докажеше, че са безполезни. Развитите методи не съдържаха догми и ритуали, нито бяха ръководени от някоя определена ценностна система, религия, политически или социални принципи. Не се употребяваха наркотици или лекарства, нямаше хипноза иди подсъзнателни внушения или каквото и да е друго, макар и далечно подобие на промиване на мозъка. Те не бяха насилнически, а индивидът винаги носеше отговорност, упражнявайки волята си, без да е под командата на другите. Използвайки резултатите от многохилядни часове на изследване, обектите могат да се научат да контролират съзнателно най-различни продуктивни състояния на мозъка. Ре-зултатът от това проучване на съзнанието оказа огромно влияние върху множество други области. Те включват физическото и умствено здраве, обучение и памет, физическа координация, съзидателност, разрешаване на проблеми и справяне със стреса. Процесът, известен, като Синхронизация на полукълбата, или накратко Хеми-Синк, снабди потребителите си с инструмент за самоконтрол при постигане на собствените им цели, чрез облекчаване и поддържане на целенасочено концентриране, високо продуктивно, ясно състояние на мозък съзнание.

През годините в Института бяха отбелязани нови постижения в начините на мислене. Взети заедно, те оформиха, така наречения Различен Мироглед.

Съзнанието е цялост

 По време на нашето съсредоточено будно състояние ние като Човешки Разум използваме онази част от спектъра на съзнанието, която е ограничена във време-пространството. Това е станало възможно чрез устройството, идентифицирано от нас като физическо тяло с неговите пет сетива. Това физическо тяло ни позволява да изразяваме външно нашия разум-съзнание чрез физическа дейност и общуване.

Когато по някаква причина се осъществи концентрирането, нашият разум започва да се рее из спектъра на съзнанието, вън от възприятието за време-пространство, съзнавайки все по-малко непосредствения материален свят. Когато това се случи, ние ставаме разумни под друга форма. Фактът, че ние често се затрудняваме да си спомним правилно участието си в онази друга част от спектъра на съзнанието; не отрича съществуването на неговата реалност. Проблемът е във възприятието и превода, променени и изкривени, каквито те са при употребата на сегашните системи за анализ и измерване на време-пространството.

Спектърът на съзнанието обхваща очевидно безкрайностите извън време-пространство в други енергийни системи. Той продължава също и „надолу“ през живота на животните и растенията, вероятно и на податомно ниво. Всекидневното човешко съзнание е активно най-вече само в един малък сегмент от целостта на разума.


Теорията на настройката

 Методите и техниките на Института могат да се идентифицират като способи за установяване и контрол на фазите в развитието на разума. В будното физическо състояние нетренираното съзнание извършва тези етапни промени, често всеки ден, често с малко или въобще без контрол.

Първичното Развитие се осъществява, когато съзнанието е напълно концентрирано върху информацията, постъпваща чрез физическите сетива или дейността им. Всяко отклонение от това състояние може да се разглежда като периодично развитие, когато някоя част или процент от съзнанието е до определена степен възприемаща под друга форма. Един пример е невниманието, когато входната информация от сетивата остава силна, но част от разума „блуждае“. Това, което наричаме бленуване, е друг пример. Самонаблюдинието, при което вниманието е отстранено от физическото възприятие, е по-преднамерена етапна промяна, каквито са и определени съзерцателни състояния. Спането е средство за промяна към друго състояние на съзнанието, когато се получава съвсем малко възприятие от физическите сетива.

Поглъщането на алкохол и някои опиати предизвиква разделяне на фазата на промяна. Част от съзнанието е „тук“, а друга част е в друга област на целостта. В тези случаи, когато стимулаторът се премахне, промяната отшумява. Психозите и слабоумието са непреднамерени случаи. При тях може да се използват опиати или химикали за отслабване или премахване на нематериалната сфера.

За да бъде разбран по-ясно процесът, можем да приемем, че физическото тяло е настройващ се механизъм, чрез който човешкият разум може да действа в материално съзнание. Като такъв той се състои от индиректна процедура, която превръща моделите на физическите сетива във форми, които могат да бъдат възприети от разума по-скоро като радио или телевизионен приемник, настройван на определена честотна лента в електромагнитния спектър. В тези приемници има; разпределителна секция, която филтрира най-голямата част, от разсейващи или изкривяващи сигнали или хармонии от други части на спектъра. Точно както настройваме радиоприемника си постепенно от една станция или честота на друга, като един сигнал заглъхва, а друг започва да се чува съвсем отчетливо. Приемникът излиза от фазата на първоначалната станция и се премества до точката, където друга станция може мигновено да бъде слушана. Докато продължаваме пренастройването, първоначалната станция повече не се чува, а надделява друг сигнал.

Човешкият мозък, който също има достъп до разпределителя, действа по подобен начин. Необученият в настройващия процес мозък бавно се понася без контрол от една фаза на съзнанието към друга. Докато го прави, се получават сигнали частично от физическия механизъм и частично от различни сегменти на цялостното съзнание. Входящият сигнал от физическото състояние отшумява, докато никакъв такъв сигнал вече не достига до мозъка, който се придвижва към състоянието, най-общо познато като спане или безсъзнание.

Учебните програми, създадени в Института, предлагат способи за прилагането на тези промени във фазата при волеви контрол на индивида. В ранните етапи на обучението разумът напълно се успокоява и почти не чувства страх или отрицателна възбуда от получените в резултат изменения. Причината за това е, че тези състояния на съзнанието са позната територия. Представянето в нова и организирана форма е онова, което е различно, когато всякакви промени се правят целенасочено от самото съзнание.


Символи на лявото/дясното мозъчно полукълбо

 Изследванията на Института доведоха до следа, водеща в посока, противоположна на следваната от някои други изследователи на разума. Почти цялото усилие бе и е насочено към методологията за употребата на лявото мозъчно полукълбо, на интелектуалната, аналитична част на мозъка, която да използва дясното полукълбо — интуитивната, абстрактна част.

При използването на съзнанието повечето от изследванията бяха провеждани чрез поставяне на обекта в кабина, осигуряваща напълно изолирана среда. Чрез методи и техники, използващи разнообразни модели на звука, на обекта се дават способите да навлезе в различни състояния на съзнанието. Извън кабината един техник ръководи различните аудио и други електронни измервателни уреди и записва мозъчните вълни и други материални отговори на обекта, докато наблюдателят общува словесно с обекта в кабината. Стереослушалките, носени от обекта, създават ефекта, че наблюдаващият техник е в кабината, зад главата на обекта. Нещо повече — наблюдателят се превръща в заместващ лявото полукълбо на обекта, помагайки му да използва повече от неговия собствен интелект, j3a да знае или разбере повече от Онова, което той прави.

Чрез този метод доброволецът се научава да бъде обективен в своето преживяване и става възможно да се събира информация и подробности, които обикновено не са на разположение в чисто субективни състояния на познанието. В резултат целият мозък мисли до краен предел, свързан, интегриран, без доминираща част. Всички наши системи на обучение, независимо на живо или на запис, не са нищо повече от заместител на механизма на лявото мозъчно полукълбо, което дава възможност на ползвателя — участник да достигне и задържи своите аналитични способности по време на необикновени и дори екзотични състояния на съзнанието. Те позволяват развитие чрез познаване и разбиране, и дават възможност да се преодолее най-голямата преграда — страхът.

Ние разкрихме, че територията на дясното полукълбо без ограничения е богата и изобилстваща почва за разработване от лявото, полукълбо. То е свързващото звено на цялото мозъчно съзнание, което произвежда безценни хранителни вещества.

В края на краищата работата бе напълно завършена. Институтът все още разработва начини за производство на обратни физиологични данни, които идентифицират форми на човешкото съзнание, основно неизвестни или непризнати от съвременните културни стандарти. Да вземем един специфичен пример: Ние търсим начини и способи да доведем до приемливи нива разнообразните изключителни човешки способности, които се появяват тук очевидно случайно през цялата ни история.

Продължителното изследване на тези и подобни линии предлага възможността за довеждане до разбираема и приемлива форма на истинската природа на неортодоксалните феномени на мозъка. Включването им към съвременния културен контекст може да се превърне в знаменателно събитие в човешката история.

Но като погледна своята работа и тази на Института, чувам тъничко гласче, което настоява да му бъде обърнато внимание. „Е, добре — казва то, а аз не мога да кажа, че се чувствам удобно, като го слушам. — Ако в този момент това е цялата работа, която си свършил, тогава наистина нещо липсва. Ето ти например показваш на хората как да използват целия си разум и да имат така наречения Различен Мироглед, но не изглежда да правиш нещо, за да ги подготвиш за онова, което наистина има значение. Тази работа със Системата за Живот на Земята наистина е много добра, но те не остават тук завинаги. Те очакват повече и аз трябва да ти кажа, че го очакват от теб. Е, какво ще кажеш за това?“

Да, разбира се, какво бих могъл да кажа…




За Института „Монро“, програмите в него и научните разработки


Институтът „Монро“ води началото си от отдела за „Проучване и Развитие“ в семейно притежаваната корпорация, чиято специализация е била производството на радиопрограми. В средата на петдесетте бяхме започнали изследването на методи за ускорено изучаване по време насън чрез използването на звукови модели. До 1968 година ние бяхме развили способи, чрез които звукът можеше да се използва не само за да поддържа съзнанието будно и концентрирано, но също и да предизвиква сън. И тогава едно откритие през същата година промени изцяло насоката на проучването: определени модели на звука индуцираха особени състояния на съзнанието, които не са обичайно валидни за човешкия разум.

През 1971 година Институтът „Монро“ бе създаден от отдел „Проучване и Развитие“, като допълнение на изследователската дейност. През 1976 година Институтът бе поканен от организацията „Изейлън“, за да проведе демонстрации по своята методология в град Бит Сър, Калифор-ния. Последваха и други изяви и бе създаден отдел „Образователен“ за развитието и администрирането на учебни програми. През 1979 година Институтът се премести в сегашните си помещения в подножието на планината Блу Ридж, Вирджиния. Тук бяха построени и оборудвани жилищен център (сега познат като Нанси Пен Център), изследователска лаборатория, зала за лекции, стаи за семинари. Те дават възможност за провеждането на уникалния учебен процес, който бе разработен. Всеки участник бива настанен в частен и личен „Чек юнит“ (Камера за цялостен контрол на околната среда), където става съответният учебен процес.

До 1993 година седем хиляди души са преминали през програмата за развитие, позната като „Гейтуей Воаяж“. Програми и лаборатории са били организирани и на различни места из Съединените щати, както и в други страни по целия свят. На разположение са също и курсовете за обучение в домашни условия, като се използват учебни помагала и албуми от аудиокасети и компактдискове.

„ГЕИТУЕЙ ВОАЯЖ“
Тази шестдневна програма е постепенно възприемане на свързаните с човешкото съзнание методи за настройване във фаза. Целта първоначално е да се помогне на участника при освобождаването му от натрупаните страхове чрез самоизследването, както и изучаването на околната среда и превръщането на Непознатите в Познания. Щом това бъде постигнато, студентът е свободен сам да възбужда контролирани промени във фазата към други състояния на съзнанието и сред други нематериални енергийни системи.

С цел удобство и взаимно разбиране терминът „Фокус“ със съответен номер се използва за отбелязване на различните етапи или състояния на съзнанието, през които участниците преминават по време на учебния процес. Тези етапи са определени както следва:

Фокус 10. Първата стъпка в отделянето на човешкия разум-съзнание от действителността на физическата материя. Най-опростена дефиниция е „Съзнание будно и нащрек, тяло спящо“. Съзнанието е леко извън фаза с нормалната физическа бодрост. Това е етап, когато всичките пет физически сетива изглеждат ненастроени или намалени по сила и е началото на обективното възприемане на енергията на М-полето.

Вероятно първото главно откритие на Фокус 10 е, че човешкият разум-съзнание може да действа, мисли, разсъждава, „чувства“ без силните входящи сигнали от физическите сетива, считани за необходими преди това. Оттук нататък се ражда нов вид свобода. Най-важното, което се подразбира, е, че всеки е, разбира се, „повече“ от физическото тяло, че всеки може да съществува с или без него.

Фокус 12. Той може свободно да бъде определен като състояние на разширено познание. Индуциран от допълнителни звукови модели, Фокус 12 е фазово състояние с още по-малко внимание към физическото тяло и повече движение към енергията на М-полето. С продължаващо снижаване на входящата информация от физическите сетива възприемането на моделите на М-полето прогресивно става по-ясно.

Това не е непозната територия. Във физически будно състояние на съзнанието зашеметяващото количество сетивна енергия, постъпваща от физическото тяло, покрива голяма част, ако не и цялото това възприятие, Единственото проникване обикновено става по време на сън или други състояния, когато човешкото физическо съзнание е било изоставено. Разликата на Фокус 12 се състои във факта, че материалното съзнание остава активно и нащрек под вашия собствен контрол.

По време на ранните ви опити е възможно да се появят цветове, форми, умствени картини, както неподвижни, така и движещи се. Това е материалът, от който се състоят и сънищата. Когато мозъкът се натовари и започне да „учи“ езика на М-полето, се разкрива напълно нова гледка, която чака да бъде изживяна и оценена. Непознатото става Познато с голяма бързина в този нов контекст.

Фокус 15. Той бележи нова стъпка във фазата на отношенията, с по-малък процент на внимание към физическата материя и повече към полето М. Теорията или илюзията за време изпада от модела: по този начин Фокус 15 може да бъде определен като състояние на „безвремие“.

Фокус 21. Това състояние е еквивалентът на дълбокия (делта) сън в обичайната дейност от материалния живот. Въпреки това разумът е напълно буден и съзнателен, ръководейки действието. Фокус 21 изглежда е максималният обхват на адекватна фазова връзка между време-пространството и елементите на М-полето, „ръбът“ или всъщност границата.

От Фокус 21 може би е възможно да се провери индивидуално, на личностно ниво съдържанието и идеите, включени в този том.

* * *

В Центъра на Института се организират специални програми за завършилите програмата „Гейтуей“. Те по принцип съдържат допълнително обучение за настройване по фаза на съзнанието, с цел по-дълбокото изследване както на индивидуалната личност, така и далечните пътувания до системите на други реалности.


„ГАЙДЛАЙН“
Едноседмичен интензивен курс, чиято главна задача е изследването на собствената личност. Това е обръщане навътре за докосване, познаване и разбиране на връзката между съзнателното Аз и Личностната Същност („Вътрешният Автопомошник“) и множеството личности, съставящи отделния индивид. Включени са учебни упражнения за контролирана опитност извън тялото и самолечение.

 „ЛАЙФ СПАН“

От Преди до Цзвън (Преди зачатието до След смъртта)

„ЛайфСпан2000“
ЛС 2000 е система за планирано саморазвитие, създадена да помогне на индивида за установяване на контрол над духовната, емоционалната и физическата ш същност, чрез подобряване на всички фактори от ежедневния живот. Това е метод за преобръщане на ограничителните системи от убеждения в неограничени системи от Познания. На личностно ниво това е постигнато чрез предоставяне на способи „ноу-хау“ за получаване на Познато.

Уравнението на ЛС е: Убеждение + „Ноу Хау“ = Познание.

Процесът на ЛС се изгражда върху три общоизвестни идеи:

1. Всяка човешка функция, която е била изпълнена повече от два пъти, е без изключение научима. Колкото повече функцията се изпълнява от отделните индивиди, толкова по-лесно става научаването, не само за участника, но и за другите. Така се илюстрира теорията на Рупърт Шелдрейк за „Морфологичния резонанс“.

2. Най-голямото съпротивление за съществена промяна е инерцията. Невъзможно е да се премести планина отведнъж, но целта може да бъде постигната, ако се използва методът „всеки път по една пълна лопата“.

3. Най-общо революцията довежда до хаос и изисква дълъг период за регулиране и адаптация. Еволюцията абсорбира промяната по един систематичен начин с минимален стрес. Планираната еволюция може да постави цялата последователност под личен контрол и ръководство с вградени възмездия по пътя.

ЛС осъществява еволюция на индивидуално ниво чрез подаване на способа „ноу-хау“ директно в ръцете на участника. Това се извършва с широко разнообразие от „функции“ — техники, които ще предоставят самоконтрол над различните аспекти на човешката дейност и съществуване. Те са научени чрез повторяема употреба на записани на магнетофонна лента упражнения, които използват техниките „Хеми-Синк“ на Института за създаване на онова, което е известно като „Леснодостъпен Канал“. Този канал отваря комуникациите с всички области на Цялостната Личност, вероятно чак до клетъчно ниво. Желаната инструкция за промяна, включително Функционална Команда, се вкарва в различните аспекти на човешкото съзнание. След като информацията и инструкцията са здраво закрепени, повече не се изисква учебната лента. За пускане в действие на функцията единственото, което участникът трябва да прави, е да мисли и да фокусира върху Функционалната Команда. Резултатът е автономен отговор, който изпълнява специфична необходимост.

Първата програма от серията „Лайф Спан 2000“ започна в края на 1992 година в Центъра на Института „Монро“ в щата Вирджиния.

„ПРОЕКТЪТ «ТАИМ АУТ»“
„Таим аут“ е значително разширяване на човешката цел в областта на жизнената дейност, която изразходва една трета от нашето съществуване; Твърде малко е известно за нея, поради което е извлечена малко полза, отделно от очевидната. Тази област е спането, периодите, когато си взимаме „таим аут“ (почивка) от материалния свят.

Този Проект е първи опит да се справим със следните фактори:

— да разработим съзнателен контрол над състоянието на спане, така че всеки да може да „отиде“ да спи когато и ако пожелае, и да се събуди или да стои буден, ако възникне необходимост;

— да създаде полезно и практическо приложение на състоянието на спане, не само като физическо и умствено възстановяване, но и като период на задълбочено и интензивно обучение;

— да събира знания и разбиране за състоянието на сън, използвайки различна основа от сегашната историческа перспектива.

Ударението на проекта е насочено към широкия пазар на необходимост от сън по целия свят. Първо и най-главно е да предостави ненатрапчив метод, без употреба на Опиати и лекарства за изпадане в успокоителен сън. Понастоящем е известно, че грубо около 30 процента от световното население страда от нарушение на съня в една или друга форма. Само в САЩ е изчислено, че тридесет милиона души използват предписани им лекарства, с цел да заспят и почти толкова използват от време на време купени на черно наркотици.

Проектът не се опитва да замести услугите, предлагани от специализираните клиники за борба с безсънието, и не се занимава с проблемите на съня, свързани с различни психологични увреждания. Въпреки това той е предназначен да помага в случаите, когато психологичните фактори нарушават процеса на спане. Това е повече система за обучение, отколкото метод за лечение.

Упражненията за заспиване „Таим аут“, записани на аудиокасети и компактдискове, не Само учат слушателите да заспиват лесно и бързо, но също и да използват периода на сън като период за обучение и терапевтика.

„ПРОГРЕСИВНО УСКОРЯВАЩО СЕ ОБУЧЕНИЕ“
Това е комплект от упражнения, записани на аудиокасети и компактдискове, които прилагат процеса „Хеми-Синк“, за да усъвършенстват паметта, концентрацията и данните от мисловния процес, да увеличават бодростта и да помагат на релаксацията.

„СЕРИЯ ЗА «БЪРЗА ПОМОЩ»“

Този комплект от упражнения е предназначен за използване по време на операция, сериозни физически наранявания или болест. Касети и компактдискове се предоставят за използване от пациенти преди операция, в операционната и по време на възстановяване и оздравяване. Записаните резултати от повече от двеста пациенти показват забележително намаляване на страха и тревогата, намалено желание за анестезия, минимална болка по време на възстановяването и почти 50 процента по-къс възстановите лен период.

„СЕРИЯ ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ СЛЕД СЪРДЕЧЕН УДАР“
За домашна и болнична употреба тези аудиокасети и компактдискове тренират физическите центрове да се възстановят и да се върнат към нормалната си всъщност. Те включват упражнения, предназначени да обновят центъра на речта, да реставрират двигателната дейност, да подобрят умственото и емоционална състояние.


ИНСТИТУТ „МОНРО“

Джеймс Б. Биъл Уйлсън Вълард Томас Кемпбел ГрегъриД. Каръл Албърт Далбърг Артър Дж. Елисън Елинър Фрийд Артър Гладмън Уйлиам Е. Хърман ФаулърДжоунс Пол Ф. Кинг Мери Джейн Лидярд Джеймс МакМахон

БОРД НА СЪВЕТНИЦИТЕ
Джоузеф Чиятън Пиърс ДжилРъсъл Роналд Ръсъл Бил Д. Щул Дейвид Г. Стелни Чарлз Тарт Констанс Таунзънд СтеняиДж. Таунзънд СтюартТуемлоу Реймънд О. Уолдкьотър Дейвид Дж. Уолс Маркирайт К Уорън Сюзън Ивънс Морис

ЧАСТ ОТ ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИТЕ СТАТИИ И ДОКЛАДИ В ИНСТИТУТА „МОНРО“

„ХЕМИ-СИНК ПРОЦЕС НА ИНСТИТУТА «МОНРО»“ — Ф. Холмс Атуотър
Теоретичните и психологически ефекти от Хеми-Синк връз хората.

„РЕЗУЛТАТИ ОТ ПОЧИВКАТА И СИНХРОНИЗИРАНЕТО НА МОЗЪЧНИТЕ ПОЛУКЪЛБА, СРАВНЕНИ С РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ПОЧИВКАТА И НАСОЧЕНАТА ОБРАЗНОСТ ВЪРХУ ПОВИШАВАНЕ СЪЗНАТЕЛНОСТТА ПРИ РЕШАВАНЕ НА ПРОБЛЕМИТЕ“ — Дебора Ай Бей-кър, доктор по психология
Хеми-Синк, свързан с флотацията за намиране на пътища за увеличаване съзидателността при решаване на проблемите.

„ИЗПОЛЗВАНЕ НА ЗАПИСИТЕ ЗА РЕЛАКСАЦИЯ ЧРЕЗ ХЕМИ-СИНК ЗА СНИЖАВАНЕ НА ТРУДНО АДАПТИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ“ — Роналд У. Брил, доктор по психология, и Г. Рекс Уокър, доктор по психология
Резултатите от Хеми-Синк при лечението на пациенти със самонараняващо се поведение.

„ХЕМИ-СИНК И ИДЕНТИФИЦИРАНЕТО НА МЕЛОДИЧНИЯ ИНТЕРВАЛ“ — Грегъри Д. Керъл, доктор по  психология
Ефективността от Хеми-Синк синхронизацията като учебно помагало при идентифицирането на мелодични интервали.

„УСПОКОИТЕЛНО СРЕДСТВО ЗА БЛУЖДАЕЩОТО ВНИМАНИЕ“ — Дивън Едршптън
Хеми-Синк в класната стая, за поддържане вниманието на учениците.

„ТЕСТ ЗА ТЕХНИКА ЗА ПРЕДИЗВИКВАНЕ НА СЪН.“ — Артър Хаотингс, доктор по психология
Изследване на ефективността от Хеми-Синк за предизвикване на сън.

„УЧЕБНО ПОМАГАЛО“ — Сюзън Ивънс Морис, доктор по психология
Дефектолог използва Хеми-Синк за улеснение на обучението на осакатени в развитието си деца.

„ЕФЕКТИ ОТ ДЕЙСТВИЕТО НА АУДИОСИГНАЛИ ВЪРХУ МОЗЪЧНИТЕ ВЪЛНИ“ — Бил Д. Щул, доктор по психология
Изследване на ефектите от аудиосигналите върху честотата и амплитудата на мозъчните вълни.

„КОНЦЕПТУАЛНА ДИСКУСИЯ ЗА РАБОТНИТЕ ПЛАНОВЕ“ — Бил Д. Щул, доктор по психология
Упражнение на мозъчната вълна и психо-физиологични корелации.

„НЯКОИ СВЕДЕНИЯ ОТ УЧИТЕЛИ, ИЗПОЛЗВАЩИ ХЕМИ-СИНК“
Анекдотични сведения от учители за ефективността от Хеми-Синк в класната стая.

„РЕЗУЛТАТИТЕ ВЪРХУ МЛАДЕЖКОТО ПОВЕДЕНИЕ СЕ ЯВЯВАТ КАТО ФУНКЦИЯ ОТ РЪКОВОДЕНЕТО НА АУДИОЗАПИСИ, СЪДЪРЖАЩИ ЗВУКОВЕ С НИСКИ ЧЕСТОТИ“ — Джеймс М. Томас, доктор по психология
Хеми-Синк като интервенция при сериозно увредени младежи за лечение при стационарни условия.

„МЕТА МУЗИКА С ХЕМИ-СИНК Е ДОПЪЛНЕНИЕ ПРИ ЛЕЧЕНИЕТО НА ДЕЦА СЪС ЗАБАВЕНО РАЗВИТИЕ“ — Карън Варни
Дипломна работа, предоставена на университета на Британската Общност „Вирджиния“, за получаване на научна степен „Магистър по образованието“ в областта на ранното детско обучение.

„ЛЕКУВАНЕ ОТВЪТРЕ: СПИН И ХЕМИ-СИНК“ — Майкъл Дълинг, доктор по медицина, Лорънс Фок, доктор по право, и Ан Мартин
Преглед на осемседмичен семинар за серопозитивни индивиди с използването на магнетофонни записи от Хеми-Синк, включително функционални касети „ДЮМАН-ПЛЮС“.

„ИЗВЪН 2000“ — Полин Джонсън, магистър на науките
Алтернативни терапии за подобряване на зрението.

„ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОЕКТ.“ — Рита Уорън, доктор по психология и Дейв Уолъс, магистър на науките
Осъвременяване на изследователския проект на Института „Монро“, включително новата програма за „Надарени и талантливи обекти“.

„ОБРАТНА БИОВРЪЗКА, МЕДИЦИНА И ХЕМИ-СИНК“ — Артър Гладман, доктор по медицина
Доклад за персонално и професионално използване на Хеми-Синк.

„ПРИЛОЖЕНИЕТО НА СЕРИЯТА «БЪРЗА ПОМОЩ» ПРИ ТРИМА ПАЦИЕНТИ, ПОДЛОЖЕНИ НА ОПЕРАЦИЯ“ — Сюзън Е. Йонас, доктор по образованието, и Хуан Пеньос, доктор по медицина
Психическа и емоционална полза за пациентите, използващи Хеми-Синк записите от серията „Бърза помощ“.

„ХЕМИ-СИНК: ОБЕЩАВАЩА НОВА ТЕХНОЛОГИЯ ЗА ПЕРСОНАЛНО РАЗВИТИЕ“ — Ралф С. Уйганс, доктор по психология
Доклад за клиничната употреба на записите „Хеми-Синк“ за лекуване на стрес, хронично главоболие, болки в гърба; безсъние и за разширяване на познанието.

„ХЕМИ-СИНК И ХЪРКАНЕТО“ — Дж. Едуин Картър
Успешна стратегия за използването на Хеми-Синк при лекуването на навика за хъркане.

„ПСИХОЛОГИЧЕН МОНИТОРИНГ В ИНСТИТУТА «МОНРО»“ — Ф. Холмс Атуотър
Доклад за използването на ново компютъризирано оборудване за проследяване на различни видове електродермална дейност.

„ПОМОЩТА НА ХЕМИ-СИНК ПРИ ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ СЛЕД УДАР“ — Франк Андерс Джуниър, доктор по медицина

Доклад за пациент с пълна дясна хемиплегия й ползотворните резултати от използването на серията „Възстановяване от удар с помощта на Хеми Синк“ за възобновяване едновременни на двигателните и говорни функции.

„ПОЛЗАТА ОТ ХЕМИ-СИНК ЗА КЛИЕНТИ С УВРЕДЕН ГРЪБНАЧЕН СТЪЛБ“ — Уйлям Дж. Боро
Практически методи за откриване и лечение на хронични проблеми на дясното (лявото) мозъчно полукълбо е Хеми-Синк.

„ВЛИЯНИЕ НА ПСИХОТЕРАПИЯТА. ИСТОРИИТЕ НА ТРИ ХЕМИ-СИНК СЛУЧАЯ“ — Дуайт Ийтън, доктор по теология, и Джеймс М Томас Джуниър, доктор по психология
Двама психолози клиницисти обсъждат ефикасността от Хеми-Синк като терапевтична помощ;

„ПОЛЗАТА ОТ ЗАПИСИТЕ ХЕМИ-СИНК ПРИ ЗЪБОЛЕЧЕНИЕТО: ЛИЧНО МНЕНИЕ“ — Айлийн Карда
Подкупващо описание на личните преживявания под въздействието на записите Хеми-Синк по време на основно зъболечение.

„СЪВРЕМЕННО РАЗГРАФЯВАНЕ НА МОЗЪКА“ — Ф. Холмс Атуотър
Равносметка от изследването на подробно анализирани топографски модели на мозъчни вълни и специфична честота на конфигурацията на мозъчната вълна, свързани с изследването на Хеми-Синк.

„ПРИЛОЖЕНИЕ НА ХЕМИ-СИНК В КЛИНИЧНАТА ПСИХОЛОГИЯ“ — Джеймс М. Томас Джуниър, доктор по психология, и Чарлз Данли

Приложението на Хеми-Синк в частната практика и
ИЗСЛЕДВАНИЯ НА УЧИЛИЩНОТО ОБУЧЕНИЕ:
протоколи, проблеми и перспективи – Д. Керъл, доктор по психология
Протоколи, отнасящи се до изследването на държавните училища, проблеми, с които се сблъсква предложението на изследователя, и перспективи за бъдещо проучване в тази област, използвайки технологията на Хеми-Синк.

„ХЕМИ-СИНК И ПЕРСОНАЛНИЯТ КОМПЮТЪР: ХАРДУЕР, СОФТУЕР И МЕТОДОЛОГИЯ ЗА ПСИХОЛОГИЧЕСКИ МОНИТОРИНГ И ПЕРСОНАЛНО УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ“ — Дейл С. Фосгър, доктор по медицина
Възможности за комбиниране на компютърната технология и Хеми-Синк за постигане на управление и само-, регулация на съзнанието.

„ЛАБОРАТОРНО УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ И ПРЕДСТАВЯНЕ НА ХЕМИ-СИНК“ — Джил Ръсъл и Роналд Ръ-съл, доктор по медицина
Използването на Хеми-Синк във възстановителната терапия и като основа при обучението на възрастните.

„УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА ПЛЮС: ОПРЕДЕЛЯНЕ, ПЛАНИРАНЕ И ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА УСПЕШЕН ХЕМИ-СИНК ПРОЕКТ“ — Едуард Дж. Куин, доктор по медицина
Методи за развитие на разнообразни Хеми-Синк проекти за работната среда.

„ПРИЛОЖЕНИЕ НА ХЕМИ-СИНК В ПСИХОЛОГИЯТА И МУЗИКАЛНАТА ТЕРАПИЯ ВЪВ ВЪЗСТАНОВИТЕЛНА БОЛНИЦА“ — Сюзън Е. Джочас, доктор по образованието
Комбинация от музика и Хеми-Синк като ефективни пособия при възстановяването от удар на пациенти.

„ОТНОШЕНИЯ НАБЛЮДАВАЩ — ОБЕКТ“ — гъстий-на Л. Андерсън
Навътре в това как извършващият мониторинга улеснява обекта на Хеми-Синк преживяването в лабораторни условия.

„ХЕМИ-СИНК И АТЕРОСКЛЕРОЗАТА: ИНТЕРВЮ С Г-ЖА ТРИША БЛИЛИ“ — Шърли Блили
Триша Блили разказва своя опит при използването на Хеми-Синк като източник за подобряване на здравето й.

„ХЕМИ-СИНК ВЪВ ВРЪЗКА С АЗОТНО-ОКИСНО-КИСЛОРОДНОТО УСПОКОЕНИЕ НА СЪЗНАНИЕТО ПРИ ЗЪБОЛЕЧИТЕЛНАТА ПРАКТИКА“ — Робърт Дей-вис, доктор на стоматологичните науки
Използването на Хеми-Синк за намаляване на страха и тревогата, свързани с болката при лечение на зъбите.

„ХЕМИ-СИНК И ПСИХОТЕРАПИЯТА“ — Дуайт Ий-тън, доктор по теология, доктор по психология
Приложение на Хеми-Синк в частната практика при три случая: физическо малтретиране, сексуално нарушение и стомашна язва.

„ЕЕГ И ОБЕКТИВНИТЕ КОРЕЛАЦИИ НА АЛФА-ЧЕСТОТНАТАБЙНАУРАЛНО УДАРНА СТИМУЛАЦИЯ, КОМБИНИРАНА С АЛФА-БИО-ОБРАТНАТА ВРЪЗКА“ — Дейл С. Фостър, доктор по психология
Абстрактна извадка от докторска дисертация за получаване на самата титла.

„ОТРАЖЕНИЯ ОТ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ХЕМИ-СИНК В ПСИХОТЕРАПИЯТА“ — Силвия Б. Перера, доктор по медицина
Навътре към ролята на Хеми-Синк в рамките на отношенията клиент — терапевт.

„ЪПСТЕЙН-БАР И СИМПТОМИ НА СИНДРОМА НА ПОСТ ВИРУСНАТА УМОРА, ОБЛЕКЧЕНИ С ХЕМИ-СИНК“ — Джил Ръсъл и Роналд Ръсъл, доктор по медицина. Представяне на техника за борба със симптомите от страна на клиентите, използващи Хеми-Синк.

„ХЕМИ-СИНК В ПРОГРАМАТА ЗА ОБУЧЕНИЕ НА МАЛКИ ДЕЦА“ — Лийн Родс
Използване на записи с Хеми-Синк по време на сън при деца със забавено развитие.

„МНОГОКРАТНА УПОТРЕБА НА ХЕМИ-СИНК В КЛИНИЧНАТА МЕДИЦИНА“ — Ралф Дж. Лусиани
Широко разнообразие от приложения на Хеми-Синк в клинични условия при хронична болка, отказване от тютюнопушене, нечувствителност към болки при зъболечение, хирургически пациенти.

„АФЕКТИ ОТ ХЕМИ-СИНК ВЪРХУ СТУДЕНТИ ПО ИЗКУСТВАТА В КЛАС“ — Джаклин Пени
Изследване на отклика на студенти към Хеми-Синк по време на учебния процес.

„РЕЗУЛТАТИ ОТ ЗАПИСИТЕ И СИНТЕЗИРАНЕТО НА ХЕМИ-СИНК, КАТО ПОДКРЕПА НА ПЕРСОНАЛА ПРИ, ПОСТАВЯНЕ НА ДИАГНОЗА И ТЕРАПИЯ“ — Сюзън Корд
Преглед на технологията Хеми-Синк, използвана с техниките „Рейки“ и „Зейхим“.

възстановяване на мозъчни травми чрез
„ХЕМИ-СИНК“ — Джоана Хотърн
Обосновано използване на записи на Хеми-Синк при възстановяването от черепни травми.

„ХЕМИ-СИНК МОЗЪЧНАТА ВЪЛНА ИМА ВРЪЗКА С ПОЗНАТИ СЪСТОЯНИЯ НА СЪЗНАНИЕТО, ИЗМЕРЕНИ С ЕЕГ“ — Ф. Холмс Атуотър
Обсъждане на някои модели на мозъчната активност, възбудени чрез Хеми-Синк процеса.

„ХЕМИ-СИНК И ПРОЦЕСЪТ НА ЗАБАВЛЕНИЕ НА МОЗЪКА: МИТ ИЛИ РЕАЛНОСТ?“ — Мохамад Р. Садих, доктор по психология
Изследване на синхронизираните състояния на мозъка, способствани от Хеми-Синк, и вероятността той да насърчава способността за получаването на тези състояния по желание.

„КАКВО МОЖЕ ДА НИ КАЖЕ ТЕОРИЯТА «ХАОС» ЗА СЪЗНАНИЕТО И МОЗЪЧНАТА ФУНКЦИЯ?“ — Глен Пиърс
Дискусия по теорията „хаос“ и нейните възможни приложения при изследването на състоянието на мозъка, улеснени от Хеми-Синк.

ХЕМИ-СИНК И НАСЪРЧАВАНЕТО НА СЕТИВНАТА ИНТЕГРАЦИЯ — СювънЕвънс Морис Хеми-Синк и музиката за усилване терапията за организиране и интегриране на мултисетивна информация.

„ХИПНОЗА, ХЕМИ-СИНК И КАК РАБОТИ МОЗЪКЪТ“ — Робърт Розънтал
Обсъждане на подобията и разликите между Хеми-Сшпс и хипнозата и ползата от тях за подпомагане на духовното усъвършенстване и развитие на съзнанието.

„ИЗУЧАВАНЕ ЕФЕКТА ОТ ХЕМИ-СИНК ВЪРХУ ЖИВОТНИ“ — Хелън Н. Тутман
Хеми-Синк като възможност за обогатяване на инструментариума на средата при животните.

„ПРЕДСТАВЯНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА ХЕМИ-СИНК НА КЛИЕНТИ ПРИ ПСИХОТЕРАПИЯ“ — Лора Бачлър
СЕРИЯ „ВРЪЩАНЕ У ДОМА“

През цялата човешка история е съществувал един най-общ копнеж и носталгия по нещо дълбоко у нас самите — нашата истинска идентичност, нашият произход. Нашите заети, практични умове, съответно фокусирани върху извършването на неща в този живот, имат проблеми с копнежа. Той ни се струва неразумен и емоционален, толкова много от нас го тълкуват като стремеж да се посети отново мястото на нашия физически произход, родното ни място и детството. От тези, които го правят, мнозина са недоволни и неосъществени. Те очакват повече, но не могат да определят какво искат да кажат с това „повече“. Някои започват да търсят отговор, без да си дават сметка, че те вече са го търсили, щом са станали астрономи, изследователи, пилоти на космическа совалка, микробиолози, психолози, министри, терапевти, философи, да назовем очевидното. И после, ето ни ри нас, обикновените хора, които за миг спираме да размислим какво означава всичко това. Но само за миг. Нарастващ брой от нас стават накрал достатъчно проницателни, за да разберат по някакъв начин, че всеки от нас вероятно ще си „отиде вкъщи“. Към първоначалното място на нашия произход, не Тук, а Там. Просто, е въпрос на време. По този начин ние започваме и продължаваме да идентифицираме с изследователско, търсещо отношение.

„Връщане У Дома“ е серия от аудио учебни упражнения, записани на касета или компактдиск, предназначени за употреба по местоживеене, в болници, приюти и сиропиталища. Проектът е планирал специален вид помощ за онези, които страдат от болести, застрашаващи живота, или травми, и за техните семейства и хора, които ги обичат.

Този комплект от записани учебни упражнения предлага способ, при който индивидът може драматично да отстрани общия страх от смъртта. Резултатът може да бъде най-малкото по-голяма търпимост към ситуацията, включително усещането, че хората са, разбира се, нещо повече от техните физически тела, В най-добрия случай потребителят може да се научи да контролира по своя воля и спокойно последователността на физическата смърт.

Едновременно с това „Завръщане У Дома“ също помага на семейството и приятелите да разберат и приемат процеса на физическата смърт, така че да предоставят така жестоко необходимата специфична подкрепа в критичните моменти. Програмата също включва методи, които могат да се използват за помощ на семейството и приятелите, докато те се приспособяват и възстановяват след загубата на любимия им човек.

„Връщане У Дома“ заема следните становища: Главният е онзи, който се намира в последния и необратим етапна крайна болест или нараняване: Семейство и Приятели означават онези, които са свързани с обич и любовни връзки с Главния.

Най-важната Задача е да се предостави на Главния интересна перспектива или стойностно познание, постигнато най-вече чрез директно преживяване, вместо с глупаво и безвкусно събитие.

Свързани вторични цели:

А. Да освободи Главния от страха от физическата смърт. Това се постига чрез развиване на познанието, че всеки е повече от физическото си тяло и че наистина надживява физическата смърт…

Б. Да се помогне на Главния да се освободи от чувствата, греховете и задълженията, които повече не са нужни и само обвързват човека с настоящото преживяване на физическия живот.

В. Да се помогне на Главния да познае и помни някои от възможностите, произтичащи от настоящото преживяване на физическия живот.

Г. Да се предостави на Главния възможността да изпита спокойно и разумно правото на избор да си тръгне от физическото съществуване, когато той пожелае.

Д. Да се внедри у Главния познанието, че след прехода от физическата смърт ще бъде възможно да праща послания и сигнали на семейство и приятели, ако той пожелае.

Е. Семейството и Приятелите на Главния да бъдат подлагани достатъчно пъти на учебните упражнения „Връщане У Дома“, за да се подсигури тяхното разбиране, окуражаване и подкрепа за Главния, който е ангажиран в процеса.

„Връщане У Дома“ се основава на успеха на програмата „Лайфлайн“, която доказа практическата стойност на процеса. Разликата е в това, че „Връщане У Дома“ е за индивидуална употреба навсякъде.


Материалът е изготвен и редактиран от трилогията на Робърт Монро:
"Пътуване извън тялото"
"Далечни пътувания"
"Безкрайно пътуване"



Моят подарък към гостите на "Библиотека Отвъдни светове" е колекция Хеми Синк в пакет включващ: 


Transcendence Album


Move beyond your thoughts and daily concerns as you listen to the deeply relaxing Hemi-Sync® sound patterns of Transcendence. The verbal guidance and Hemi-Sync® signals incorporated on Track 1 will lead you in the exploration of expanded states of consciousness. Create your own experiences with Track 2, an extended free flow exploration without verbal guidance. Transcendence will leave you centered, focused, and totally refreshed. (Mind Food - Track 1 - Verbal; Track 2 - Nonverbal) 73 min.






==========================================================================

Concentration Album


Perfect for any mental task requiring focus and concentration - use at home, work or school while studying, reading, working on a computer or balancing a checkbook.










==========================================================================

 Pain Control 


 Controlling pain without drugs -- the inspiring account of Gari's achievement in overcoming pain and trauma after a cataclysmic accident, and how Hemi-Sync® helped her through multiple surgeries calmly with minimum anesthetics and astoundingly speedy recovery. 









==========================================================================

 HemiSync - Between Worlds


 An extraordinary sojourn into a dreamlike shamanic landscape. The captivating shamanic music of Don Peyote and Naasko is combined with Hemi-Sync® to guide your inner journey. Sounds from the rain forest contribute to the surreal, organic ambience. Vivid images emerge as time blurs and the world disappears. For optimum results, listen to this experiential composition in one session—preferably in a darkened, meditative environment. Instruments featured: didgeridoo, flutes, mbira, synthesizer, indigenous chants, shamanic percussion and field recordings. Length: 52 minutes. 





Изтегли колекцията в  zip архив

==========================================================================




Няма коментари:

Публикуване на коментар